Wanita Malaysia raih anugerah kepimpinan

KUALA LUMPUR 16 Nov. – Kongres Jenama Dunia 2009 telah memberikan Anugerah Kepimpinan Jenama kepada Presiden Institut Pemasaran Malaysia (IMM), Datuk Sharifah Mohd. Ismail di Mumbai baru-baru ini.

Penganugerahan itu menjadikannya wanita profesional pertama dari Malaysia untuk merangkul anugerah antarabangsa berkenaan.

Anugerah itu diwujudkan sebagai menghargai usaha-usaha beliau memartabatkan jenama IMM sebagai satu-satunya badan profesional bukan berteraskan keuntungan dan pengamal dalam sektor jualan dan pemasaran dan industri.

Sharifah berkata, usaha institut menyatukan guru-guru pemasaran dan penceramah bertaraf dunia demi kebaikan golongan profesional dan ahli-ahli pemasaran Malaysia telah mendapat pengiktirafan dan penghargaan dari gabungan pemasaran di rantau ini.

‘‘Ia juga turut menyediakan asas yang meluas dan berterusan bagi golongan profesional kita agar dapat bertukar pengetahuan dan informasi yang praktikal dalam menghadapi cabaran global,” kata beliau dalam satu kenyataannya di sini hari ini.

Kongres Anugerah Dunia menawarkan anugerah dalam 15 kategori termasuk Anugerah Khas Juri dan Anugerah Pencapaian Terbaik Jenama tahun ini.