Kedudukan Ahmad bakal diketahui



KUALA TERENGGANU – Tanda tanya mengenai kedudukan Datuk Ahmad Said sebagai Menteri Besar (MB) dijangka diketahui dalam tempoh terdekat.

Sinar Harian difahamkan isu MB turut disentuh walaupun tiada pengumuman rasmi dibuat ketika pertemuan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dengan Ketua UMNO Bahagian dan semua Ahli De-wan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Na-sional (BN) Terengganu malam kelmarin.

ADUN Ajil, Datuk Rosol Wahid ketika dihubungi semalam mengakui isu itu turut dibincangkan untuk diselesaikan segera.

Bagaimanapun, Rosol enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu dan memak-lumkan keputusan perlu diserahkan kepa-da pucuk kepimpinan UMNO negeri.

“Dalam pertemuan itu, isu MB ada dibincangkan dan Datuk Seri Hishammuddin akan tengok dalam masa terdekat. Semua keputusan terpulang kepada beliau,” katanya ketika mengulas pertemuan tersebut.

Ketika diminta mengulas mengenai pertemuan selama dua jam setengah itu, Rosol yang juga bekas Setiausaha UMNO Tereng-ganu berkata, beliau yakin ia akan membawa perkembangan positif kepada politik di negeri ini berdasarkan jaminan Hishammuddin untuk mengambil langkah terbaik memantapkan UMNO Terengganu.

“Perjumpaan itu amat baik dan saya yakin ia akan memberi perkembangan positif terhadap perpaduan dan kekuatan UMNO di negeri ini. Datuk Seri (Hishammuddin) juga memberi keyakinan untuk memastikan masalah diselesaikan segera bagi menghadapi pilihan raya umum,” katanya.

Malam kelmarin, semua ADUN BN Terengganu termasuk Datuk Ahmad Said dan Datuk Seri Idris Jusoh hadir dalam perjumpaan dengan Hishammuddin di pejabat Menteri Dalam Negeri, di Putrajaya bermula jam 10 malam, bagi membincangkan isu politik di negeri ini.