Peragut terima padah

KUALA TERENGGANU - Ditendang oleh seorang gadis dan akhirnya ditangkap polis; itulah balasan diterima seorang lelaki yang cuba meragut beg tangan pelajar remaja dalam kejadian di Kampung Paya Lasir, Kijal, Kemaman, petang kelmarin.

Bagaimanapun, akibat tindakan beraninya itu, mangsa berusia 18 tahun itu cedera dan melecur di betis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Darat Kijal, dengan menaiki motosikal.

Apabila sampai di Kampung Paya Lasir kira-kira jam 5.50 petang, tiba-tiba sebuah motosikal yang dinaiki seorang lelaki menghimpit motosikal mangsa.

“Lelaki tersebut meragut beg tangan mangsa yang diletakkan di dalam bakul. Mangsa bertindak melawan dan berlaku tarik menarik antara mereka.

“Berang dengan lelaki itu, mangsa menendang motosikal lelaki tersebut, menyebabkan kedua-dua mereka terjatuh. Lelaki itu bingkas bangun dan cuba capai beg tangan mangsa,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Mangsa, yang tidak mahu menyerah kalah, bangun dan menarik beg tangannya dan pada masa yang sama, merentap beg pinggang lelaki berkenaan bagi mengelakkannya melarikan diri.

Adegan itu dilihat orang ramai yang kemudiannya datang membantu mangsa dan menangkap lelaki berkenaan.

“Mangsa melecur di betis kanan, bengkak di pergelangan kaki dan tumit dan mendapatkan rawatan di Hospital Kemaman.

“Suspek, yang berusia 25 tahun dan berasal dari Kijal itu, ditahan reman selama empat hari sehingga 26 Februari.