Bagai hilang nyawa apabila lihat keranda anak



KANAGAM (dua dari kanan) meraung dan terpaksa ditenangkan oleh saudara-maranya selepas mengecam mayat anaknya, Divyahshree di Hospital Kampar semalam.





KAMPAR - Suasana pilu menyelubungi keluarga M. Darapharshini, 11, dan V. Divyahshree, 12, apabila mayat kedua-dua budak yang hilang dihanyut arus deras Sungai Kampar Isnin lalu ditemui.

Ibu bapa Darapharshini, K. Mageswaran, 46, dan R. Nagaratana, 41, bagaikan tidak dapat menerima hakikat apabila mayat anak keempat daripada lima beradik itu sampai di rumah mereka pada pukul 8 pagi.

Mayat Darapharshini ditemui pada pukul 11.30 malam kelmarin.

Sambil memeluk erat keranda anaknya, Nagaratana tidak putus-putus menyatakan kekesalan membenarkan anak perempuan tunggalnya menyertai aktiviti Perkhemahan 1Malaysia tersebut.

"Saya bagaikan bermimpi apabila dimaklumkan mayat Darapharshini telah dijumpai lewat malam semalam (kelmarin).

"Apabila keranda membawa mayatnya sampai rumah, saya seolah-olah hilang nyawa menyedari satu-satu anak perempuan saya telah tiada," katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Di Awan, Mambang Di Awan dekat sini semalam.

Mageswaran berkata, dia pada mulanya tidak mengetahui Darapharshini turut menyertai perkhemahan anjuran Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Selatan itu bersama-sama anak lelaki ketiganya, M. Sarweswaran, 12.